Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 12 augusti 2008

tur i skogen


Efter att vi skjutsat Mickan för att shoppa ingredienser till sin stora bakdag hon beslutat sig för att ha idag. Hundarna fick åka med allihop där bak nyttigt att kunna vänta i bilen också och vi hörde inte ett pip från dem. Så tyckte jag det var bäst att fly köket och låta henne baka i lugn och ro. Regnet öste ner men på med overall på Tindra och ut med henne och Caspian i bilen. Tänkte att idag skulle han få följa med och att ha bägge lösa för att se hur det gick men för att det inte skulle bli för långt för han att gå tog vi bilen till skogen.Glömde ju kameran men tog lite med mobilen. Caspian tyckte det var kanonkul. Sprang som en galning efter Tindra och jag tyckte nog till en början att det var hon som var viktigast och inte jag men han tog efter hennes beteende att stanna upp titta var jag var eller komma och titta till mig. Var lite rädd att det skulle bli för mycket spring för honom men efter en stund var han trött och då var jag viktigast igen och han sökte ögonkontakt mycket. Bra! Vi mötte också en golden hane med husse. Kopplade upp Tindra till en början innan jag kollat upp med ägaren att det var ok att hon var lös men vi släppte snabbt lös våra hundar igen. Caspian tyckte både husse och hund var roliga.Två trötta hundar med hem i bilen. En hyfsat torr och en dyngsur som fick hoppa i duschen direkt. Inte populärt. Inser att jag varit bortskämd med Tindra som alltid älskat att duscha Caspian är inte lika enkel. Skulle fixat han lite fin också men han somnade helt uttröttad så hoppas han inte torkat helt tills han vaknar.

Inga kommentarer: