Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 10 augusti 2008

söndag

Idag öste regnet ner men jag gillar faktiskt att ut och gå i regn så både jag och Tindra tog regnkläder på och tog en lång härlig runda i skogen. Mötte berner sennern Lizzie idag med. Vi brukar stöta ihop på helgen och som hennes matte sa bara hundfolk ute idag. Sen åkte alla utom Mickan och Anton till Malmö för att Stoffe skulle köpa dator. Men hundarna hade det så bra hemma. Anton hade legat och kollat film och kelat med Caspian han var förvånad över vilken lugn kelegris det är. Men skenet bedrar kan jag säga för han får sina ryck. Det roligaste han vet just nu är att bita sig fast i Uffes shorts och dra och slita idem. Uffe går i short året runt inomhus så Caspian kan ju roa sig länge.Sen kom Elinor"hem" igen idag och hon hade fått skjuts av pappa Thomas som ville hälsa på brossan och morsan. Tindra flörtade in sig rejält medans Caspian tyckte det var en läskig snubbe. Han var iof nyväckt men fortfarande en del att träna på där för mig. Han blir väldigt blyg för vissa män medan andra går det hur bra som helst med. Caspian vill gärna göra första inviten och lukta och sen bli kelad men han ska ju klara allt.

1 kommentar:

Katarina sa...

Hej och jättestort tack för Nannas namnskylt och för lånet av klicker-boken! Tyvärr glömde Elinor boken till dej, men jag skickar den med posten!
Kram Katarina