Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 24 april 2009

Helg

Så skönt äntligen fredag.Igår kväll var det uppfödarutbildning igen och som vanligt mycket trevligt så trevligt att det inte blev så mycket anatomiutbildning utan en massa annat hundprat. Konstigt vi är väl inte alls hundtokiga allihop. Blev mycket vänta valpar prat då vi är tre st som väntar valpar eller våra hundar inom loppet av 1,5 vecka. Nu har jag äntligen också gått ut med min egen lilla nyhet att Tindra väntar smått. Bättre att vänta tills man är säker och lite kul att gå och suga på karamellen=). Gunilla ,Mickan och jag hade en minnesvärd dag den 18 mars då vi var i Göteborg med minnen som att jag kör mot trafiken svänger in i P-hus som vi inte ska in mm. Men vadå vi har ett trafikljus i Tyringe och bara två filer inte lätt för en "lantis" i storstan. Men kul hade vi. Kan inte nog tacka Gunilla som är världens bästa vän som ställer upp i alla lägen och hänger på alla tokiga infall.
Idag har Uffe och jag varit i Helsingborg och shoppat lite grejor till poolen som han städat och gjort så fin. Nu tappas det vatten för fullt hoppas värmen håller i sig så det snart kan bli ett dopp.Men ingen dopp i den för Caspian hoppas jag det är förbjudet . Undrar just om han håller med? I helgen blir det kalas mm eftersom Uffe fyller år så mycket vila blir det inte. Teddy blev trimmad /klippt igår är jättekort klippt men han har såna problem med sina öron och nu har han börjat få ögoninflammtioner också så jag bestämde mig för att se om det är hans tjocka päls som täpper till och irriterar. Han är kanske inte så vacker just nu men väldigt söt.

Inga kommentarer: