Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 12 april 2009

påsk

Det har väl inte hänt så mycket. Hela familjen är hemma och det är ju kul! Caspian blev badad och fin i torsdags och i fredagsmorse bestämde jag mig för en lång morgonrunda över åkrar och ängar.Då beslöt sig Tindra och Caspian för det stora vårruset. Som de sprang och inte brydde de sig speciellt mycket om matte heller mer än att hålla koll på var jag var någonstans. Som sagt tidigare jag har inga hundar som smiter men det är inte alltid de vill komma när jag vill men de finns ändå alltid i min närhet. Så min irritation steg en aning när jag tyckte det var dags för koppel på igen för det tyckte inte alls Tindra som susade förbi precis utom räckhåll. Caspian visste inte vad han skulle göra vara duktig och komma eller göra som mamma. Han valde det senare.Till sist satte jag mig ner och lät dem rusa på och mycket riktigt tog inte många minutrar innan Tindra kom men Caspian fortsatte att jäklas en stund till. Var det rena nybade hundar jag hade med mig ut var det svarta leriga hundar med mig hem och det var bara att ge dem ett nytt bad på morgonkvisten. På eftermiddagen gick vi och hälsade på Novak och Grim så det blev lite hundbus också. Caspian är en luring inomhus är han så lugn så ligger gärna i soffan och trycker helst med huvudet i mitt knä men ute då är han som ett fullblod. Igår fick "barnen" sina påskägg vissa saker vaxer de inte ifrån och en stund senare hade Caspian fest genom att äta upp det som fanns i dem.Eller han åt upp två st och Mickan trodde att bara för att locket var på så skulle han inte röra. Hon är rolig hon! Lite sorg hade vi också då den ena sköldpaddan dog igår. Den hade varit dålig ett tag och jag har hållt på att medicinera den , den var så trevlig och social så visst var det trist. Nu ska jag ut på morgonens runda men i dag blir det koppel på. Imorgon ska vi få trevligt besök men mer om det då.

Inga kommentarer: