Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 18 april 2009

Trimkurs

Idag har vi varit på trimkurs. Vad som blev extra kul var att det bara var "kändisar" på den. Det var att förutom jag,Åse och Gunilla även Eva,Mona och Sanne som skulle gå . Så det blev många glada skratt under dagen. Vår kursledare Ann-Britt från Kennel Grimsholmen var en tålmodig och kunnig ledare med assistent Ingrid från Taddingtons kennel hade de fullt upp att göra med att hjälpa oss aspiranter men tror att vi alla hade lika skoj ledare som deltagare. Vi höll på från kl 10,00 till kl 16,00 med en paus i mitten då Taddy kom med goda mackor. Ändå hann i allfall inte jag med bakdelen och jag var inte ensam om att inte hinna med allt så vi hoppas att det blir en del två till hösten.Stackars Caspian som i vanliga fall är väldigt rädd om sin tassar råkade jag nypa till med saxen så jag var inte helt populär hos honom när jag skulle hålla på med tassarna men någorlunda bra fick jag dem. Jag har i allfall lärt mig en hel del idag och Tindra ska verkligen få vara modell framöver och jag hoppas att Kylle inte blir helt förtvivlad nästa gång hon ska trimma Caspian. Tack alla som var med för en kul och rolig dag hoppas vi snart ses igen.


Ann-Britt,Åse och Ginnie är modeller.

Mona,Collin,Sanne och Evas rygg

Hela gänget i full koncentration


Ceasar och Gunilla får tips och instruktioner



Jag och Caspian kämpar med tassarna



Eva fixar till Grant men kan man bli snyggare?






En som njuter av att bli fin


















Inga kommentarer: