Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 14 april 2009

spår

Lars ,Caspian ,Helèn och Molly




Idag var det äntligen spårdags för mig och Caspian eftersom jag jobbade till 12 erbjöd sig våra underbara spårtränare att fixa spåret till oss så det blev bråttom när jag kom från jobbet hämta hund ,byta kläder också iväg var i Vedema 12,30. Vilket väder det var idag.Resten av gänget hade varit där sen 8,30.


Anna och Nicko
Caspian fick gå ett 300 meter långt spår med 4 vinklar och bloduppehåll. Han var bara så duktig. Klarade det helt utan hjälp eller några missar.Tar det lugnt och slår en del i sitt spårande som cockrar gör men med koll på sitt spår hela tiden. Däremot på bloduppehållet var han väldigt koncentrerad i sitt spårande och inga slag där. Klöven var han väl måttligt intresserad av men Micke? som var med lekte och fick igång han så det slutade med att han bar tillbaka den själv.Caspian med klöven
Han är även duktig i språslutet för när vi väl är framme lägger han sig lugnt ner vid klöven. En stolt och glad matte idag! Han fick beröm vid genomgången också vilket alltid är kul. Hade en trevlig eftermiddag med spårkompisarna och längtar redan till nästa gång.



Så här skönt kan man ha det en spårdag
inte bara hundar som blir trötta
Caspian ligger helt slut och sover både värmen och spårandet tar på krafterna.



Linda och söta Sammy

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad duktig han är, min brorsa! Jag skall också börja på spår-kurs...den 10:de maj! Undrar om jag också har ärvt några bra spår-gener från min duktiga mamma Tindra?
Nanna