Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 28 april 2009

ringträning igen

Ikväll var vi på ringträning igen och det går framåt. Var en stor förbättring på han springande idag och han fick allt lite beröm. Vi blev hårt drillade idag och fick springa och stå i en massa olika varianter bara för att störningsträna hunden. Ikväll kom Dolly en tjusig golden dam också och Caspian föll som en fura. Jag lät dem itne hälsa bara för att riktigt sätta press på honom och få honom att förstå att nu jobbar vi och inte leker och efter en stund gav det resultat. Det var bara tikar där och Caspian så tjejerna fick smeknamnet Caspians harem=) Glädjen var stor hos honom när han efter 1,5 timme äntligen fick hälsa på henne. Annars är vi ganska trötta idag för Caspian höll oss vakna inatt. Jag kunde inte begripa varför men sa till Uffe att det är något för jag hörde många hundar skälla ute. När jag till sist bytte sovrum för att Uffe skulle få en chans till sömn fick jag förklaringen. Det åskade ute. Inte nära men hundar hör ju så mycket bättre. Varken Tindra eller Teddy bryr sig men för Caspian var det nytt. När det gått över gick vi in och la oss igen. Hann precis somna då det kom en ny omgång. Det var inte så att han vrålskällde utan mer ett "muffande" som jag kallar det. Svårt att förklara hur det låter men sova kunde jag inte.

Inga kommentarer: