Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 21 april 2009

utställningsträning

Inte uppställd men fin ändå


Ikväll har jag och Caspian varit på utställningsträning . Det var Caspian och en liten skotte tjej "Puch" som inte stämde in bland övriga hundar. Men jag är så glad att jag får vara med och träna med dem för all träning gör ju nytta. Caspian står jättebra men jag får verkligen kämpa för att han inte ska ha nosen i backen. Gitte vår utmärkta tränare sa att det var en hund som mycket hellre hade stuckit ut på jakt med det nosarbetet. Men som sagt övning ger färdighet och han kan om han vill och på slutet var jag riktigt nöjd med honom. Vi tränare en del olika varianter för att öka störningen för hunden på banan och det är bra. Är så glad att jag får hänga på taxgänget.

Lilla Nina bara 12 veckor gammal men som redan vet hur man ska göra

1 kommentar:

Katarina sa...

den vackre Caspian blir nog ett riktigt proffs - på både spår och utställning!
Kram på er!
Katarina