Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 29 maj 2010

Hasslarp

Idag bar det av till Hasslarp för mig och Lowa på SSRK utställning. Dagen började bra då alla fick vars en fin rosett
Detta för att SSRK firar 65 års jubelium. Sen var det till att vänta vi skulle in som nummer 50 ringen.Som vanligt trevligt sällskap runt ringen så tiden går fort. Vädret var blåsigt ,lite kallt men regnet höll sig undan,

Kolla Lowas öron så ser ni hur det blåser

Jag var lite smånervös och inte på "hugget" idag. Lowa var duktig stod ok och sprang ok ...tror jag. Men domaren tyckte inte alls om henne. Hon var enda sobeln idag för övrigt. Han tyckte hon var alldeles för valpig än och behövde mogna vilket jag håller med om.
Kritiken löd : Still very puppy looking,very feminin head that could have a little more foreface Medium length of neck. Slightly straight in front. Ribcage ok for age. Needs to get a little more substans.Needs time to fullfill maturity. Slightly narrow  behind.
Domaren var en fransman och hette Lourent Pichard.
Inte mycket positivt men och andra sidan detta är vad en domare tycker tur att smaken är som baken=)
Tack för hjälpen Katarina med texten!

Men vi gjorde vårt bästa idag och jag är nöjd.
Blått är ju flott!
Grattis till ni vet vem som det gick bra för.
 Vill ju inte avslöja för mycket och så kul att träffa er alla runt ringen!!!
och vet ni det allra bästa??



Jag har en lika underbar hund med mig hem som jag hade med mig dit!!

9 kommentarer:

Sandra sa...

Grattis! Håller med blått är flott :) Alla färger är fina tycker hundarna mina ;)
Lowa är en skönhet :)

Sandra sa...

Tusan att inte vi var med...2!!!!! rosetter och allt ;)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Lowa klär verkligen i blått :-) Grattis!! Trevligt med sällskap när man står och väntar. Hoppas ni får en fortsatt bra lördag.kram

Katarina sa...

Needs time to fulfill maturity? Skightly narrow behind? -Hur som helst så är hon underskön!
Kram!

Malin sa...

Tusen tack =) För gulliga kommentarer om Oliver! Lowa är jättefin tycker jag, hon har ju tiden för sig =)Och du har helt rätt i att oavsett hur det går så har man världens bästa hund med sig hem!
Kram

Susann Larsson sa...

Hon är jätte fin, och man ska väl gratulera till en tvåa också:)

Marie sa...

Lika roligt som vanligt att få träffa dig och din fina lilla tjej! Bilder är på g, det var några hundra att gå igenom :-) Visst är blått flott och som vi sa är ju en 2:a en riktigt bra hund det också! Du har helt rätt i att man har samma underbara hund oavsett vad det blir för resultat.
Nej, nu måste jag gå och lägga mig och ladda om inför morgondagen!
Kramar!

Grabbarna boys sa...

Ja, just det du har precis samma goa, fina tjej med dig hem som när du åkte.
För Lowa har just det där som man inte kan sätta fingret på, hon är helt underbar.
Vissa har det bara!!!
Kram!!

Anonym sa...

Hej Hej på er!
Jag tycker Lowa är super söt och gullig Cockertjej. Håller med att man har ju samma goa hund med sig hem som man kom med men det är ju alltid ett plus när andra tycker man har en fin hund.
Synd att inte alla dommare kan se utanför sina ramar. och inte va fast vid en färg eller storlek.
Ha det gott.
Kram Ricco & Towe