Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 15 maj 2010

Långpromenad


Äntligen är Mickan hemma! Tycker både Lowa och jag eller hon kom i torsdags men var bara hemma och vände för att åka till pojkvännen med Lowa.


Ser ni Teddy?
Jag hade beslutat mig för att stå över spårkursen med Lowa idag eftersom jag har en del att fixa med inför morgondagen. Men eftersom vi skulle hämta ut våra fina rosetter
Har ni sett så tjusig?
kunde vi ju lika gärna ta en promenad samtidigt och den tog 3,5 timme!


tre cockerrumpor på promenad eller snarare två och en halv.Caspians är inte så stor.







Med stopp för rosetthämtning.Vi kom alldeles lagom till korvgrillningen också och inte var vi sena att tacka nej till korv med bröd och kladdkaka till efterrätt. Satt fint i magen efter ett par timmars promenad. Vi gick igenom våra spårprov med våra kära tränare Eva och Kim.Känns så bra att kunna analysera och ddiskutera det hela. Jag hade vissa frågetecken efter torsdagen angående bedömningen i bla skottsituationen. Fick bekräftat att mitt tänk var rätt.Men som sagt de är den domarens ord som gäller.
Nu skulle jag tycka att det vore riktigt kul att få testa mina hundar på ett riktigt eftersök. För det är ju det vi tränar på.Jag tränar ju inte mina hundar på spår för meriten först och främst för då hade de säkert varit champions tidigare.Jag vill att de ska lära sig att spåra riktigt och få vana i olika terränger. Tycker det är enormt synd och idiotiskt att kennelklubben bestämt från 1 juli att man inte längre behöver ett ordinariespår för att bli champion. Från och med då kan du på ett helt annat sätt skräddarsy din väg mot championatet med att själv välja domare som de vet har mark som din hund passar på och som gillar hundar som har din hunds typ av spårande. Ordinarie provet är ju svårare du blir lottad domare och kan hamna på helt oprövad mark och terräng som varken du eller hunden känner till.Verkligen en nerklassning av championatet. men jag kommer även i fortsättningen se till att ha ett ordinarieprov med i min hunds championatväg och är mycket stolt och glad över att Caspian fixat två ordinariespår. Detta är min lilla åsikt om det hela men det ska krävas en del för att få den fina titeln det är inte som många tror bara att koppla hunden så fixar den det hela i ett nafs.


Givetvis blev vi fotograferade igen och denna gången med rosett.

Caspian han tyckte nog att han behövde snygga till sig inför morgondagen och tog sig ett bad som vanligt



Tindra hade bättre vett än så


Hon skitar bara ner sig.





7 kommentarer:

Sandra sa...

WOW!!!! Det kallar jag ROSETT :)Grattis igen.

Marie sa...

Återigen ett stort grattis!!! Elof är stolt över sin halvbrorsa!
Hoppas att ni får en toppendag imorgon med fint och soligt väder!!! Mentalt är jag där :-)
Kramar!!!

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vilka smutsgrisar :-) Vilken härlig stor rosett ni fick. Alltid tråkigt när dom ändrar regler till det sämre.

Jag var tvungen att köra direkt för hade jag satt mig ner hade jag somnat :-) Nu fick jag lite frisk luft och blev lite piggare

Malin sa...

Jag visste inte att dom skulle ta bort ordinarieprovet för att få bli champion... Men jag håller med dej, även om det faktiskt kräver sin hund att gå ett riktigt bra spår så kommer det nu att bli lättare att få titeln! Fin rosett =) Hoppas ni får en riktigt trevlig dag imorgon!

Grabbarna boys sa...

Grattis ytterligare en gång för era fina resultat.
Vi hoppas också ni får en jätte mysig o rolig dag i morgon med fint väder.
Ha det så kuuuuuuuul!!!!:)

herman sa...

Grattis till rosetterna och ha en riktigt trevlig dag imorgon!
Kram från Herman o Monica

Madde sa...

Vilken fin rosett! Det är jättekul med viltspår, vill oxå gå ett ordinarieprov så småningom. Annars kan det ju bli väldigt enkelt att bli champion. Ha nu en bra dag. / MAdde