Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 8 maj 2010

Hundvård

Idag har det varit hundsalong här hela dagen känns det som. Började morgonen med en långpromenad med Caspian och Tindra. Småregnade men ingen blåst tycker det är mysigt väder att gå i. Riktigt skiítiga hundar med hem. Eftersom jag vill ha fina rena hundar till cocker/kennelträffen är det ju bäst att börja i tid. Så efter frukost var det Caspian som fick äran att bada. Inte helt förtjust. Han har upptäckt tjusningen med löptikar och pep och gnällde ville bara ut till Tindra, som är ordentligt i höglöpet nu och luktar så gott.Tidigare har han inte brytt sig så jättemycket det finns de som trott han gillat tjejer bättre än killar pga av hans ointresse=) men det är väl klart att han inte ska bry sig om morsan eller syrran har jag påpekat=) Ska även säga att han är inte omöjlig på något vis accepterar grinden utan protester, går och lägger sig i stället. Men att han inte ville äta frukost ja det har nog aldrig hänt innan. Men nu är han trimmad och tjusig inför alla fina tikar nästa söndag. Efter Caspian var det Tindras tur hon är betydligt enklare avskyr att bli fönad så hon får självtorka sen bara borsta. Började trimma tassarna men hann inte allt så det får bli en annan dag.Vi skulle ju skjutsa Mickan till bussen jag och Lowa. Mickan ska till Mûnchen och till Lowas sorg fick inte hon kliva upp på bussen och åka med.Christopher kom hem inatt och hade en kompis med sig. En av "mina" killar som jag kallar dem.Han har varit här massor och vad jag saknar "mina"killar nu när man träffar dem så sällan pga att de pluggar runt om i Sverige. Hundarna började skälla som attan när de kom de har också hunnit vänja sig av med att det är helt normalt med intassande fötter framåt morgonkvisten. Så dagen har varit mysigt många till bordet och massor av prat och skratt.Härliga ungar man har! Daniel har också varit hemma så fullt hus.Ibland är det gott att leva härliga ungar,man och hundar vad mer kan man önska sig?

7 kommentarer:

Kylle sa...

Usch det har jag inte tänkt på!!! Ett gott föredöme för sina valpköpare ska man ju va. Ännu mer att fixa inför helgen..........
Fast Jacki av med lite päls härom veckan och Swea o Candy har nyklippta tassar kan det räcka?
Bada dom är knappt lönt dom bara rullar sej hela tiden så fort dom kommer ut, begriper inte vad det är med dom.

Katarina sa...

Nu får jag nästan prestationsångest - jag som försöker trimma själv fast jag inte kan... Och varken fönen eller klippmaskinen är att tänka på - Nanna blev rejält uppskrämd av klippmaskinen på trimningskursen. Ja, ja - ni får ta oss som vi kommer... =)

Carina sa...

Jag verkar skapa ångest med rena fina hundar. Lung säger jag bara lugn. Jag är ingen trimmare och skitiga lär de vara om en vecka igen.

Sandra sa...

Ha,ha,ha...alla kan vara lugna...Freija lär komma som en lurvboll ;) Hon får trimmas veckan efter så hon är Tipp topp till utställningen istället :)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Visst är det kul med lite födelsedagar, både hundars och människors med god mat och presenter :-) Kul att du tycker om min blogg, jag gillar din skarpt, tycker det är så roligt att läsa om andra hundmänniskor och man får ofta tips och ideer. 6 kg är ju oxå litet fast det är klart inte lika litet hihi. Tycker Enzo är enorm och han väger "bara" 9 kg. Visst är det kul när man fixar till vovvarna så de blir rena och fina. Gillar när Enzo är ren och nyborstad, han blir extra fin då, fast det varar ofta inte så länge... Hoppas ni får en fortsatt bra söndag

Malin sa...

Du har fått en award av mig :-)! Kolla in på min blogg! Kram Malin

Malin sa...

Faktiskt inget anat eller hur?? Då inser man att man faktiskt har allt.
Härligt att få snygga till hundarna, speciellt efteråt!
Härligt att ni varit ute och spårat igen, ni är så himla duktiga!
Hoppas din måndag blir lika bra som helgen!Kram Malin