Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 5 maj 2010

rymmare

Lowa är ju en gigantiskt mat fantast helt utan spärrar utan äter ALLT en avorit är tuggade tuggummi på marken. När jag kom hem från jobbet idag släppte jag ut hundarna i vanlig ordning. Tindra höglöper och är allmänt jobbigt enligt herrarna i huset. När de kissat ville alla in utom Lowa.Herrarna för att slippa Tindras något ivirga inviter .Det gick en stund och jag öppnar för att kolla henne. Ser ingen Lowa ropar på henne då jag inte ser hela tomten från trappan. Ingen Lowa. Ropar en gång till då står hon utanför nätet bakom häcken. Vi har en hög häck och ett iof lågt nät på insidan men ingen av hundarna har tidigare visat på något intresse för världen utanför. Hmm inte bra det är ju lite trafik utanför oss dagtid när skolan slutar. Beslutar mig för att göra ett test för att se vad som lockat ut henne för väl inne piper hon och vill ut igen.Så jag släpper ut henne och går själv ut lämnar trädgården för att observera. Vips är hon vid nätet hoppar över och står och mumsar på något jag bort och kollar då ligger där en burk med rödbetssallad som hon äter av i god aptit.In med hundeländet och slänger burken. Men se lilla damen hade upptäckt att utanför på förbjudet område där kan det finnas mat och dum är hon inte. Jag satte kompost nät framför där hon hoppat ut men hon går ett par meter åt sidan och ställer sig på nätet så det viker sig en aning och vips över. Mutter mutter... Nu har Uffe varit ute och satt kompostnät hela vägen tills nytt högre nät är införskaffat.Mickan kom hem från kvällsrundan med Lowa och sa att hon kissat blod men jag lugnade henne en burk rödbetssallad lämnar sina spår bla i form av röd urin.

9 kommentarer:

Katarina sa...

Det där med att gräset är grönare på andra sidan stämmer kanske...

Susann Larsson sa...

Lilla rackare:)

Grabbarna boys sa...

Du är så duktig o smart Lowa.
Kanske vi ska ta efter dina små hyss.
Fast kanske inte, det är nog bättre att stanna hemma!!
Vov på dig busiga Lowa!!

herman sa...

Syskonen börjar ta ut sina svängar....

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sandra sa...

Ha,ha,ha,ha....Jag NJUTER av att läsa detta....asgarv ;) säger bara "Dessa stjärnor" :)

TYSON OCH GÄNGET sa...

Vad skönt att höra att det inte bara är Tyson som äter allt och lite till :-) får muta honom med godis hela tiden om jag ska ha honom lös så han inte springer och letar ätbart på annat håll. Smarta är våra kära djur i alla fall. Kul att hitta hit kommer nog att hälsa på fler gånger :-)

Malin sa...

Grattis på namnsdagen :-)!! Hoppas ni får en underbar fredag!
Kram Malin

TYSON OCH GÄNGET sa...

Tack, dina hundar är ju oxå supergulliga. Hur många har du?? Får väl säga grattis på namnsdagen :-) Ha en härlig fredagskväll