Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 21 maj 2010

Trimning

Idag har Lowa fått sin päls och frisyr fixad. Hon är inte så dum ändå tycker jag fast jag håller hennes huvud väldigt konstigt . Imorgon är det badning och fixa frisyr som står på programmet och så ska jag välja vad jag ska ha på mig på söndag. Jag tycker det är lika svårt varje gång. Aldrig är gardroben så tom som då.Skulle egentligen klippt mig idag också men var tyvärr tvungen att boka av tiden men det viktagaste är väl att hunden är fin?

Vi ska också  få fint besök. Lowas bror Herman ska komma . Ska bli jättekul. Då kan de leka och busa av sig och vara lugna och förståndiga på utställningen =) eller inte! Men ska bli kul att träffa honom och hans familj igen. Fick även ett så fint sms häromdagen med en bild på lilla Dixie från samma kull. Kul när man hör ifrån sina valpar.

7 kommentarer:

Sandra sa...

så fin :)

Grabbarna boys sa...

Jaaa hon är jättefin söta Lowa tycker vi.
Vad kul att få busa med brorsan imorgon.
Abbe fick busa med sin syster Skella igår.
Han kan verkligen charma alla tjejer med att busa med dem.
Att busa är livet!!!!
Ha en bra dag imorgon.
Och en liten sak till, hälsa er matte att kopparödlor(ormar) är dundersnälla.
Vov från grabbarna boys!!!

Marie sa...

Så fin hon är!!! Elof har trimmats av Inger idag, men jag ska plocka lite till i morgon. Det ska bli så kul att träffas på söndag!

Susann Larsson sa...

Super snygg:)

Madde sa...

Hej! Det viktigaste är väl hunden men man vill ju ändå ha något som känns bekvämt och ser bra ut. Och visst är det kul när dom får bus av sig med en annan hund. Teddy busade med våran dotters hund Chanel i går och det gick jättebra. Lycka till i morgon. / Madde

TYSON OCH GÄNGET sa...

Hon är jättefin. Gillar hennes färger, helt underbara. Det viktigaste är att hunden är snygg ;-) inga extra poäng för dig hihi fast det känns ju bättre för ens egen del om man är nöjd med sig själv oxå. Vi håller tummarna att allt går bra på söndag, kram

Malin sa...

Å vad spännande, ska ni oxå ställa idag?? Håller tummarna för er, Lowa ser jättefin ut! Visst är det så, att man gärna vill vara lite fin själv när man visar? Jag har funderat på att helt enkelt köpa "utställningskläder", tex en kavaj, en blus, några snygga byxor, jag är ju en jeans/mjukisbyxor-tjej annars så jag har inte så mycket "fint"....
Kramar Malin