Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 29 september 2007

galen!

Sitter här just nu och är galen på Teddy. Har precis gått kvällsrundan med dem och gick själv idag. Vi har haft riktigt höstrusk hela dagen men nu var det uppehåll. Tog på han overallen iallafall för att hålla pälsen fräsch. Det räckte medatt vi kom utanför dörren och han såg att marken var fuktig för att han skulle vägra. Så här har jag dragit en hund runt på rundan medan Tindra stutsat rundor i sitt koppel för att det gick så långsamt. Uffe har låtit honom tramsa i flera dagar nu men jag bestämde mig för att nu fick det vara nog. Sen tror han att han ska få godis när han kommer hem!! Jäkla hund!! Då var morgonrundan desto trevligare. Hade sett fram emot en härlig sovmorgon den första på länge (ingen tävling idag) men vakna de kl7,00. Tindra och jag tog en långrunda i raskt takt istället och han hem lagom till regnet började. Träffade en hundkompis vi inte sett på ett tag och matten där frågade om Tindra skulle ha några valpar. När jag berättade om våra planer frågade hon om det gick bra att boka valp för hon ville så gärna ha en efter Tindra som hon tycker så mycket om. Det är ju skoj att höra. De har en blandis på 1,5 år men nu ville hon ha en hund som hon kunde ställa ut som hon sa lite fler dörrar öppnas om man har en renrasig hund. Det är en mycket trevlig familj så jag har lovat att höra av mig när det blir dags. Igår kväll beställde jag en svindyr Hurtta overall åt Tindra. Är så nöjd med Teddys och har inte hittat någon bra till henne häromkring men hittade på Graneforsboden så jag beställde bums. Hoppas den kommer snabbt!
Hennes tass är bra. Hon verkar inte har ont längre men fortsätter kuren som hon fick för de var även antiinflammatoriska så de tar död på alla eventuella bakterier. Nästa vecka blir det trimträff hemma hos oss på tisdag kl 13,00 ska bli kul och hon behöver tufsas till men ska inte röra bakhasorna de får stå på tillväxt. Sen på fredag är det spårläggning med våra tränare. Sen blir det nog en del annat också.

Inga kommentarer: