Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 24 september 2007

ont i tassen och spår





Igår kväll när v gav oss ut på kvällsrundan märkte vi att Tindra haltade på höger bak. Uffe och jag gjorde en snabbkoll under gatlyktan men kunde inte se något. Tog en kort runda för att hem och undersöka tassen. Men vi kunde inte hitta något. Hon ömmar runt ett klofäste men inget som syns. Klippte rent runt om och hällde på lite alsolsprit hade ingen jodopax hemma. Aven i morse haltade hon men ville gärna ut och gå så vi tog en runda men inte lika långt som vanligt. Jag var ute och la spår igår eftermiddag och tvekade om jag skulle gå med henne idag. Kan ju säga att Tindra inte tvekade. Hon visste vad som var på gång och pep och gick mot dörren så fort jag kom hem. Så efter lite diskussion med Petra beslöt jag mig för att låta henne gå. Hon visade ingen smärta direkt när hon kom ur bilen. Hoppade och stutsade som en galning. Men när hon går visar hon i vissa lägen att hon ömmar. Ska ju till vetten imorgon och ögonlysa så är det samma då får han ta en titt. Spåret då? Hade lagt 2 idiotvinklar och långa rakstreckor. Det var soligt och varmt med mycket vind. Första strecken gick bra vid vinkeln började hon virra rundor en del men löste det själv till slut. Andra streckan tog hon fast hon var säkert 10 meter från orginalspåret tror vinden flyttat det vinklade av bort mot orginalspåret där idiotvinkeln låg och då tappade hon fick hjälpa henne sista streckan och klöven hittade hon. Var på lite annan terräng med idag och det plus vädret ställde till det men det känns som om vi gjorde ett bra träningspass idag. Nästa vecka blir det inget spår förrann till helgen då börjar våra spårträffar. Nyttigt med ett litet uppehåll för att hålla lusten uppe.



















Inga kommentarer: