Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 17 september 2007

Spårläggning

Ja det kunde börjat bättre.Jag hade glömt ta upp både blod och klöver så det blev snabbtining av dem. Luktade underbart eller inte. Skulle hämta Petra kl 14,00 men ingen Petra. Hennes dotter sa att hon var ute med Lady. Jag blev aningen sur provade ringa henne på mobilen men inget svar. Tänkte då struntar jag i henne och lägger själv. På väg ut i skogen ringer min mobil då var det Petra som blivit försenad hem från Hovdala för de hade fått fånga in en lösspringande hund som visade sig tillhörda en jobbarkompis. Bara att vänta bilen och plocka upp henne. Så inga sura miner längre. Är mycket roligare och lättare att lägga spår när man är två. Vi fick till två rätt bra spår tror jag. Tindras slutar på en liten kulle så det kanske blir lite knepigt. Det ska nu ligga till sig i ca 24 timmar. Ska bli skpj att se hur hon klarar det imorgon. Tindra tycker det är trams med att hon inte får spåra direkt när hon känner doften av klövar och blod. Hon går igång totalt här hemma. Nu på kvällsrundan var det fullfart fram med nosen i backen och konsigt nog var det full fart på Teddy med. Så Uffe och jag fick en runda i snabb takt i ett härligt sensommar väder. Ibland är det härligt!

Inga kommentarer: