Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 16 september 2007

helgen

Ja då är snart helgen slut.Vad har vi då hittat på förutom katastrofen igår? Ja igår fick följa med en sväng till mitt jobb. Skulle hämta en grej jag glömt. Jobbet är ett ställe hon gillar skarp.Där får man godsaker och massor av uppmärksamhet. När vi kom hem skulle vi åka till Helsingborg och då fick hundarna följa med i bilen. Det gillar dem. Idag var det gråmulet och regningt när vi vaknade men jag och Tindra klädde på oss. Tur att det var overallväder så slapp jag skämmas =). Vi tog en runda på ca 1,5 timme vilket var härligt. Gillar att gå i sånt väder och man träffar så mycket trevligt hundfolk. Träffade en jättesöt strävhårig Jack Russel kille på 1,5 år som var sugen på bus. Sen träffad vi på kompisen Zita med matte. Snälla som vi var köpte vi frallor med hem till Uffe. Snacka om det smakade bra med frukost. Sen var jag tvungen att köra till Kristianstad i ett ärende och då fick Tindra hänga med. Både Tindra och Teddy älskar att åka bil. De ligger tysta hela tiden ibland glömmer man att de är med. Jag fick ta kvällsrundan själv med dem ikväll.Som jag muttrade över Teddy när jag gick. Han är bara så tråkig att gå med. Det tar sån tid och envis är han. Får han inte nosa där han vill och man drar med honom ställer han sig med fyra ben i marken och bara vägrar gå. Tur han är så liten att man orkar dra med honom ändå. Men då tjurar han och försöker spjärna emot ännu mer. Teddy är en mysig hund när man slipper gå med honom. Vi börjar äntligen få färdigt i tv-rummet i källaren. Uffe har slitit hårt där nu i snart 3 veckor men det blir fint. Känns inte som samma rum längre. Imorgon ska vi ut och lägga spår med Petra och Lady. Det ska bli kul.

1 kommentar:

Petra Qvant sa...

Hej Carina !
Det ska bli skoj i morgon och lägga spår. Det var ju ett bra tag sen.
Vi ses i morgon Petra