Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 1 september 2007

Utställning

Vill börja med att gratulera Tindras syster Nova till Big 2.

Dagen börjde bra med strålande sol. Vi kom till utställningen vid 08,30 och möttes av Maria och Nova. Vi blev bara 2 cockrar i vår klass och kom tvåa efter Nova. Tyckte kritiken var bra och det är ju hennes ljusa pigment som gör det svårt för oss. Men strunt i det vi hade en jättetrevlig dag med massor av hundprat. Satt och spanade in en massa fina hundar och jag hade kunnat ta en hel av dem med mig hem. Tänk vad många olika spännade raser det finns. Hur ska man kunna välja egentligen? Efter mycket väntat blev det dags för Maria och Nova att gå in och tävla om gruppvisten och det kom på en mycket bra andra plats. Tänk jag som tyckt att utställningar varit trams nu tycker det är så kul.Vill verkligen ha en hund nästa gång som man har lite bättre "chans"med.Men jag skulle inte vilja byta bort Tindra föra alla andra hundar i världen. Hon är min egen lilla unika prinsessa. Med oss hem fick jag en tjusig halvsidig solbränna. Middagen idag blev kina mat då Uffe var lika trött som jag och det smakade mums!

1 kommentar:

Mira sa...

Hej, kul att det gick bra på utställningen! Ja vi får ta lite valpar av våra tjejer i andra färger och få lite revansch visst? ;)Vad vädret såg vacker ut, här är det svinkallt! Jag tror vi ska testa en inoficiell utställning snart, kul att komma ut och träffa lite hundar och dess ägare :)