Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 25 juli 2008

Bad och grill och lite till

Idag startade Uffe dagen med ännu en tur till byggshoppen och jag med en långpromenad med Tindra då vi mötte hennes hundkompisar Grim (samojed) och Novak (alaskan malamute) den sist nämnde hennes stora kärlek. Uffe är färdig med altandäcket men nu vill vi bygga om trappan in också sen kom vi på att en liten damm hade varit fint med sten runt om på andra sidan trappan så det var till att köpa mer virke och sen åka och köpa en damm. Men det är inte säkert att jag får den på plats nu vi får se hur mycket Uffe hinner/orkar på semestern. Men fint blir det ska lägga in foton när det är klart. Så efter Uffe hämtat grejor och jag kommit hem blev det storshopping i Helsingborg. Eftersom det var så varmt fick hundarna stanna hemma men utlovades godsaker när vi kom hem. Caspian behövde ett nytt halsband så det blev en tur till Hööks som hade rea! Köpte ett jättefint ljusbrunt läderhalsband med guldnitar, en fintröja åt Caspian,en fleecetröja att växa i när det blir kallare och en stor mjukishöna. Var så nöjd med inköpen. Däremot blev jag sur när jag kom på rusta då de enligt hemsidan hade bean-bäddar till hundar för 99 men se de var dubbelt så dyra och fanns bara kvar i orange. Ska kolla i Kristianstad på söndag i stället. Storshopping på citygross stod också på schemat. När vi äntligen kom hem så det första vi upptäcker är att Caspian bitit av sladden till mobilladdaren. Det var laddare nummer två som blev sönderbiten och nu fanns inga fler på lager så det blev till att åka och köpa en ny. Vi hade lovat de stora barnen att grillen skulle vara klar tills de kom hem vi har ännu inte fått våra nya murgrill på plats så det blir lite provisoriskt så länge.Oskar ,Stoffes kompis kom också och vi hade en trevlig middag tillsammans jag dukade till Elinor också hade glömt att hon åkt hem över helgen. Vi saknar henne redan. En helt underbar tjej att ha här hemma och det kommer att bli så tomt i höst utan henne och jag förstår hur hennes familj måste sakna henne mycket. Tack Katarina för att du lånar ut henne i sommar=) Hundarna tyckte det luktade så gott och låg och spanade med en förhoppning att Uffe skulle lämna grillen obevakad vilket har hänt förr men inte idag. Till sist tröttnade Caspian och tog sig ett dopp i sin pool. Den njuter han av men han ville pröva djupare vatten idag för rätt vad det var hade han hoppat i vår pool och simmade för fullt och det var knappt jag hann få tag i honom. Det tyckte han var toppen men inte jag. Med andra ord en härlig fredagskväll med härligt väder god mat och trevligt sällskap.

Lång blogg i dag för de stora barnen inklusive Uffe har köpt nya X-box spelet "Rock band" och just nu leker de rockstjärnor framför tv.n. så jag har all tid i världen att sitta framför datorn.

1 kommentar:

Katarina sa...

Du, det är jag som skall tacka för att du tar så väl hand om henne!
Kram!