Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 14 juli 2008

måndagen 13 juli

Morgonen startade underbart(eller inte). Hela familjen hade film/myskväll igår kväll med chips och dippa. Alla skålar utom en dippskål blev undanstädade upptäckte jag då Teddy som efterrätt till sin frukost slickade den ren. Hur jag upptäckte det? Jo en Caspians som efter sin frukost skulle ut och kissa och hittade något mycket spännande och gott ( i hans ögon) på gräset som han stod och käkade för fullt innan jag hann fram. Blää! Vad det var jo en rejäl spya som innehöll torrfoder med dipp.
Annars sover han nu hela natten sista kissen vid 23 och första på morgonen mellan 7,00 och 7,30. Tindra har blivit väldigt mammig mot honom och slickar honom och kelar med honom precis som om hon tänker att annars tar ni kanske denna också ifrån mig. De har även kommit igång med lite lek igen. Caspian gör tappra försök att få igång Simba(katten) till vilda lekar men möts mest av stor nonchalans.Men har är en så lugn och fin liten kille. Jag sa till Mickan idag att hans ögon utstrålar sån godhet. Tramsig man är. Pratade med mina viltspårstränare också idag om vilken ålder jag kan börja med Caspian. De brukar säga vid 6 månader man får inte gå några prov förrän de är 9 månader men vi kunde nog få börja om han var mogen redan nu i höst när de kör igång. Så nu börja det bli bokat i almanackan för hösten. Valpkurs,spårträning,utställning med Caspian. Spårträning och prov med Tindra.
Fick jättehärligt mail med bilder från Nossans nya familj. Hon trivs kanon och hade varit vid hundbadet igår i Halmstad och mått som men prinsessa med massor av bad och bus. Känns så skönt att hon så snabbt känner sig som hemma där. Det gjorde ju Nanna och Ceasar också iof men Nossan var ju här lite längre. Känns bra i hjärtat att alla har det så bra.

Inga kommentarer: