Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 21 juli 2008

Hipp hipp hurra

För Christopher som fyller 20 år idag!!

Igår hade vi kalas för släkten så huset var fullt.Utmärkt miljöträning för små valpar. Den enda av manligt kön han var blyg för var min pappa men det kom han snabbt över eftersom hundarna blir så otroligt bortskämda utav honom med diverse godsaker. Caspian var kelegrisen som vandrade runt i allas famn. Idag börjar ju vår semester och jag ställde klockan på 6,45! Christopher ville ha nybakta bagels till frukost och snäll som man är=) Mickan har också åkt i väg och ska jobba på läger för handikappade barn och kommer inte hem förrän söndag så gissa var Caspian ska sova!
Caspian och jag tog en tur på byn idag och så mycket kommentarer jag fick om hans vackra färg. En man undrade om jag hade fler att sälja en annan kvinna satte sig ner på trottoarkanten bara för att mysa med honom! Som sagt miljöträning blev det. Idag var det koppel igår tog vi koppelfri promenad nere vid ankedammen. Mystiska djur tyckte Caspian!Flaxar upp när man kommer nära. Men ännu så länge tar han inga längre turer iväg utan håller sig snällt nära. Idag har det blivit skönhetssalong för hundar. Först Tindra som jag plockade i ansiktet och i huvudet och klippte morrhår. Borsting men inga knutor fanns och sen lite glansspray som pricken över i:et. Teddys päls är bedrövlig just nu av örondropparna har får men ingen ide att bada honom förrän kuren är slut. Ingen längtar mer än Uffe och jag för det är en kamp var gång. Caspian fick också sig en genomgång med kammen mest för träningens skull. Håller på att ståträna honom lite varje dag och ibland går det riktigt bra. Har också provat gå/springa med honom i kopplet så han kan lite inför första utställningen. Med Tindra hade jag ju inte aning om vad som skulle göras så det känns bra att vara lite förberedd. I lördag fick jag mail från Nossans mattar och allt fungerade så bra och de var så glada och nöjda med henne. Då blir jag också glad!De hade skickat med en bild på Nossan i fintröja vilket inte riktigt var vad hon gillade då blev Mickan så inspirerad att klä Caspian i något också och det fick bli Tindras spidermandräkt. Lite stor men så söt blev han och han är likanöjd i allt som händer.

Fotot på Nossan tagit av Marie Olving

1 kommentar:

Katarina sa...

Nu måste jag få fråga: skall morrhåren klippas? I så fall har jag tur, jag som brukar klippa bort Mimmis morrhår av misstag... Och familjen brukar reta mig för det! ; )
Kram Katarina