Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 16 juli 2008

Caspian 12 veckor och veterinärbesök


12 veckors killen Prins Caspian!

Veckan vikt 6610g.

(Han var i god kondition enligt veterinären och inte tjock som grannen påstår=) )
Idag har Caspian jobbat. Jag hämtade honom så han skulle få vara med på jobbet i en timme. Inte för hans skull utan för att pensionären har så stort utbyte utav att kela en liten valp. Nu är han ju världens lugnaste och inte bitig så det funkar jättebra. Samtidigt är det bra miljöträning för honom och han får lära sig att följa mig eftersom jag inte har honom kopplad.Lyckan i en boendes ansikte är inte att ta miste på heller. Jag väljer att gå in med honom till de mest dementa och det lockar fram mycket minnen hos dem. Sen tycker personalen det är väldigt kul också och han får många beundrande kommentarer. Chefen hotade med att röva bort honom så söt han var. Idag var det även dags för 12 veckors sprutan och det var ju mindre kul. Caspian var ju inte så förtjust sist i undersökningen och det kom han ihåg. Ville inte följa med in alls. Var inte allt för glad på veterinären så veterinär besök får vi träna på. Teddy var också med och han gillar inte alls veterinärer så jag tror att han "smittade" lite också. Jag upptäckte igår kladd i från Teddys öra men han har inte haft ont eller kliat sig men en rejäl öroninflammation hade han ändå. Och Teddy får verkligen hålla med våld känns det som under undersökningen. För att veterinärer till sist skulle komma åt örat riktigt fick vi binda han om munnen.Inte för att han biter men att det blir lite lättare att hålla. Jag kommer att få härliga 10 dagar då behandlingen består av örondroppar i 10 dagar 2 gånger om dagen. Det ser jag inte fram emot. Skulle tagit 12 veckors kort att sätta in i galleriet men det blev bara några här i stället. Nu är det kvällspromenad som gäller för Tindra och Teddy.

.Bus med Tindra!

En trött Caspian efter jobbet!

Inga kommentarer: