Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 14 september 2008

avsked och bad

Mor och son
. Men vilken inställning jag hade på kameran det är frågan?=)



Teddy är kastrerad men det är inget jag märker av just nu eller har Tindra en helt oemotståndlig dragningkraft. För intresse finns från bådas håll och mitt jobb känns det som är att sära dem åt. Iof Teddy lyder bums men trött på det är jag. Inte sjutton slutar hon höglöpa heller. Denna gång löper hon efter ett helt eget schema.Både Teddy och Tindra fick sig ett bad idag för att skrubba bort lite goda dofter. Hjälpte lite. Tindra har blåvägrat att bli fönad sen hon var liten men idag när det var hennes tur på bordet var fönen kvar eftersom Teddy blivit fönad fick ett infall att prova vad hon tyckte och det gick bra så länge jag lät bli öronen. Blev väldigt förvånad men så snygg jag fick henne. Blev så inspirerad att jag började ta lite med saxen också. Hon är i stort behov av att blir trimmad men hade tänkt vänta till efter löp. Plockade bort en hel del på henne också. En riktigt snygg tjej blev det. Ska försöka hinna resten i veckan som kommer. Caspian är ju hopplös att fixa till för han ska undersöka allt med munnen så kommer man med kammen är munnen där direkt. Så nu träna vi på det också. Däremot har vi inte tränat någon lydnad idag så kanske det går bättre imorgon(bra ursäkt). Igår var jag och MickanTeba. Behövde köpa hundmat och det är mycket roligare dr en i djuraffären i Hässleholm. Givetvis hamnade lite annat i korgen också men ovanligt lite denna gång. Bra ett fint blått och svart Björkis halsband och en piphamburgare. Denna gillade Caspian. Läskig och kul på samma gång. Han får bara ha den under uppsikt av oss för kommer Teddy åt den finns den snart inte mer då Teddy älskar att tugga pipisar. Idag har vi också vinkat av Christopher som gett sig av på sitt stora äventyr


En sista kram
tillsammans med två kompisar. Det är väl med blandade känslor att se dem åka. Glada för att de ska ut på äventyr och allt det ska få uppleva oron för vad som kan hända. Den 13 oktober förväntas han komma hem igen.


Så här ser det ut när jag sitter och skriver blogg. Caspian vill ligga så nära det går i soffan.

Mitt nästa projekt att lära Caspian är att gå i trappan ner i källaren dr vi har vårt tv-rum. Andra trappor springer han i utan problem men denna vägrar han gå ner i men upp går bra. Det har som resultat att han sitter och skäller tills någon kommer upp och bär ner honom. Inte kul om det händer flera gånger mitt i filmen. Provade idag att lägga godis i trappan men inte ens det fick honom att våga. Jag har kommit på att Tindra var mycket snabbare än Caspian vid samma ålder hoppade hon både upp i sängen och soffan utan problem men det gör inte han.

Inga kommentarer: