Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 12 september 2008

Veckan som gått

Vi har egentligen inte gjort så mycket. Jag har tränat Caspian 2 gånger om dagen vilket har gett resultat hoppas bara att ha vill visa det på måndag också. Igår kom Mickan med och körde övningarna med honom och det fungerade bra. På eftermiddagen igår när vi var på väg till träningen mötte vi Novak (alaskan malamute)och Grimm(samojed) så kul tyckte Caspian. Novak är ju Tindras stora kärlek och om det var för att han luktade henne eller något men Novak blev stormförtjust i honom. Han lekte som om han var en unghund igen. De hade hur kul som helst. Nyttigt för Caspian också att träffa två äldre hanar men han gjorde helt rätt la sig ner och lät dem lukta av honom sen var allt ok och leken kunde starta.Eftersom domaren tyckte han var tjock i lördags så frågade jag Annika på kursen vad hon tyckte. En aning rultig men inte tjock sa hon och gav mig tipset att dra ner lite på maten och blanda i rårivna morötter. Rena godiset för honom han brukar få hela morötter att gnaga på. En annan fördel är att det tar längre tid att tugga så det går inte att kasta i sig maten som innan.Tugga det gillar han för övrigt. Tindra var aldrig en valp som tuggade i sig något men det är han. Designade om här hemma i söndags med nya gardiner,matter ,ljus mm.En matta föll han i smaken såg att han tuggat lite å jag penslade på ättika vilket hade effekt. När jag kom hem från jobbet i tisdags hade han inte tuggat något där men istället tuggat hål på ett annat ställe.Vad ska man göra? Går ju inte direkt att skälla på honom och han tuggar inte när vi ser det så det var bara att hämta upp gamla mattan.Det är vissa saker som faller han i smaken helt klart.
Tindra är förhoppningsvis inne i sista höglöpsdagen.Finns fördelar med hanar.Tycker att hon blött betydligt mer denna gången än tidigare löp eller så har hon blivit slarvigare.

Jag har en helt underbar oplanerad helg med två sovmorgnar att se fram emot!!! På söndag blir det till att vinka av Christopher som drar ut på 1 månads tågluffning i europa. Så det blir väl ett antal sömnlösa nätter för stackars mig =)




En bild från i julas på mina tre godingar!

Daniel, Mikaela och Christopher

Inga kommentarer: