Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 18 september 2008

trimning

Fick idag låna en kanonbra trimmer av en jobbarkompis som hon ev ska sälja. Så givetvis var jag tvungen att testa den när jag kom hem. Den var jättebra väldigt tyst ,blev inte varm,int tung och klippte jättebra. Tindra protesterade inte alls, sist när jag tog med min dåliga var hon ju inte helt nöjd.Så nu har jag bara lite handplock kvar på hennes huvud men hon blev jättefin. Blev så inspirerad så tänkte jag testar på Caspian också. Trodde itne alls att det skull gå då han ska ha munnen med iallt men tycker det är bra att klippa läppvecket med maskin då det lätt bli svamp där och till min förvåning gick det hur bra som helst. Tog lite på öronen också mest för att han ska vänja sig och det gick bra det också. Han förvånar mig ibland.

Inga kommentarer: