Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 2 september 2008

vardagslunk

Igår var det valpkurs igen. Riktigt kul igår faktiskt. Lite mer variation på övningarna som i grunden är de samma men i andra situationer. Annika (tränaren) sa att jag har en hund som gärna vill vara mig till lags och jobba med mig tycker man kan översätta det till engelskans "will to please" vilket är typiskt cocker. Men han vill fortfarande inte ligga utan mutor av godis(envis som en cocker) men sitta kvar går bättre och följsamheten i koppel är utmärkt. Tränade även följsamhet utan koppel och det är han också jätteduktig på. Fick också han till att koppla av i ryggläge i ringen trots att Ceasars dragningskraft är stor. Så både jag och Caspian fick en del rosor igår. Men det bästa av allt enligt Caspian är den fria leken efteråt. Kul att se hur de växer och hur leken ändras. Innan har det mycket varit två och två lekar igår var det hela flocken lekar. Mycket nyttigt för hundarna.Som vanligt jättetrötta hundar i bilen hem.Kul när man samåker för då går man igenom kvällen och hur våra hundar skött sig för inte har man tid att titta när man är på planen och tränar. Eftersom Caspian och Ceasar är syskon är det ju extra kul att jämföra dem och i vissa saker är de så lika varandra men i en del inte alls.Men godingar är de bägge.
Idag var det egentligen utställningsträning men jag känner att jag inte orkar. Både jag och Caspian behöver lite vardagslunk nu.
Blev ett träningspass på kvällsrundan i stället där största bonusen för Caspian var att vi mötte Zita och Chanell två cockerdamer på 5 år och 10 månader. Chanell och Caspian fann varandra dirkekt och busade som bara den. Kul! Vi sa att vi måste träffas en annan dag så småttingarna får busa loss rejält. Tindra har börjat löpa upptäckte jag igår. 1,5 månad innan det var tänkt. I vintras fick jag vänta 1,5 månad på att hon skulle börja och nu startar hon tidigare. Ingen ordning alls. Men hon sköter det så bra själv att man märker det knappt.

Inga kommentarer: