Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 5 september 2008

Gnällblogg

Är seg och trött. Imorse hade jag tre hundar till salu väldigt billigt=) Teddy har fått problem med sitt öra igen och hållit på att klia sig och böka rundor i sängen största delen av natten vilket gör att inte jag kan sova. Tindra vaknar också och då hoppar hon upp i sängen också och hon är ju så kelesjuk då att hon gärna ligger kind mot kind. Inte vad jag är sugen på när jag vill sova. Vid 03,00 gav jag upp och letade fram hans örondroppar som han fick i somras och för att inte väcka Uffe som kunde sova tog jag han med mig in på toa men då ville två hundar till följa med så tre hundar på vår lilla toa och en Teddy som hatar örondroppar. Fram mot en en kvart i fyra började de bli ro i sovrummet och jag slumrade till. Men så då var det dags för Stoffe att stiga upp som fått rycka in och jobba denna vecka. Han är en kaffemänniska så han ska ut i köket och fixa kaffe och mackor. Caspian som också somnat till vaknar av Stoffes steg i trappan och de var ju jätteläskiga så han börjar skälla. Jag klarvaken igen och får tyst på honom. går en kvart då är det dags för Uffe att gå upp och då bestämmer sig Tindra för att hon är kissnödigt. Uffe är på toa och sovrumsdörren stängdså det blir bara att stiga upp . Av med tikskydd och ut med hundeländet som genast får följe av Caspian.Behöver jag säga att jag är trött! Inte blev det någon morgonrunda heller då jag har fått jätte skoskav på bägge fötterna. Bara elände! Sen är det utställning igen för Caspian imorgon och jag är inte sugen vill sova!!! Har försökt putsa till honom lite idag men de har ju lovat regn så jag nästan hoppas på det för då ligger pälsen slät i all fall.Det är bara en liten i Hässleholm med 5 cockrar anmälda men den brukar vara lite småmysig så jag hoppas jag piggnat till lite tills dess. Har som tur är av bokat valpkursen på söndag. Det var spårträning men mina spårtränare tyckte inte han skulle gå något spår innan det är dags igen hos dem nästa så äntligen en hel dag ledigt. Jippi!!!

Inga kommentarer: