Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

tisdag 16 september 2008

Guldstjärna

Vi avslutade kursen med glans så det stämmer som de säger -övning ger färdighet. Caspian skötte sig jättebra och klarade alla momenten jättebra. Satt även kvar två gånger trots att andra hundar fick busryck sen hängde han på två andra gånger men det är ju en helt annan historia=) Annika sa att det syntes verkligen att vi tränat bra fick jättemycket positiv respons igår. Kul. Som avslutning körde hon att vi skulle ha våra hundar i löst koppel vi fick inte prata med dem om det inte var i berömmande syfte eller styra dem så stod hon och gav instruktioner vad vi skulle göra med hunden typ framåt marsch,sväng,vänster osv och när vi skulle stanna så skulle vi säga ett utdraget sitt så hunden hade tre steg på sig att sätta sig ner. En riktigt rolig övning och som verkligen fick hunden att vara alert. Caspian var en populäraste hunden av alla igår bland sina hundkompisar som alla börjat komma in i puberteten. Han luktar ju supergod löptik=) så han tillbringade en stor del av fria lek tiden på rygg med de andra sniffandes på honom. Annika bjöd också på en supergod kaka till avslutningfika. Och tro det eller ej men jag har anmält oss till fortsättning så början på november kör vi i gång igen. Nu gäller det bara att träna som bara den tills dess så att det vi lärt oss sitter riktigt.Jag har också blivit utmanad av Maria
Spelregler!"De som utmanas ska skriva 5-7 saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras blogg för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information".

Jag har ju ingen större hemligheter att berätta om mig själv ska försöka se om jag kan bjuda på något ni inte redan vet.
Startar varje morgon med ca 1 timmes promenad med hundarna oavsett väder eller veckodag.
Avskyr disk i vasken kommer hellre försent till jobbet än att mötas av disk när jag kommer hem.
Älskar att sjunga men har absolut ingen sångröst så jag har alltid väldigt hög musik på i bilen så jag riktigt kan sjunga ut i min ensamhet=)
Äter inte potatis,rotfrukter och väldigt få grönsaker
Tittat mycket sällan på tv (sista programmet jag kommer på att jag såg var slut avsnittet av Morden i midsommer)försöker däremot att vara "social" och på helgen se en film med familjen men somnar oftast.

Som ni ser ingen större dramatik i mitt liv.

Väljer att skicka utmaningen vidare till alla läsare av min blogg som känner sig sugna.

Inga kommentarer: