Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 4 september 2008

Tindra 3 år



Tindra min prinsessa!


Tänk att hon redan är 3 år vad tiden går.


Min underbara vackra hund.
Att man kan känna så mycket kärlek för en hund.
Hon har för alltid en speciell plats i mitt hjärta
och står mig så nära.
Hoppas vi har massor av fina år tillsammans kvar.
Fick ett så fint grattiskort av min uppfödare:

Det värmer att ha en så go och omtänksam uppfödare. En förebild för mig till mina valpköpare.

Caspian har varit och jobbat idag. Frågade min chef om han fick vara med en stund och det var helt ok. Sen finns det ju alltid gnällspikar som inte uppskattar det som ska gnälla bara för att det ska så vara. Men vårdpersonal och pensionärer tycker det är så trevligt. En dam som var väldigt ledsen och orolig sken upp som en sol när hon fick syn på honom. När jag lyfte upp honom i hennes knä började han slicka hennes händer för att sen fortsätta upp i ansiktet. Frågade om jag skulle ta ner honom då tittar hon på mig med ett lyckligt leende och rister nekande på huvudet. Sånt gör mig glad. Han är en liten dröm att ha med. Håller sig hela tiden i närheten mig trots att jag inte har han kopplad,ville ta en tur ut i köket det luktade ju så gott men lärde sig snabbt var gränsen gick sen stod han vi tröskeln in och sträckta sig så långt det bara gick utan att passera. Alla förundras över hur lugn han är. Som chefen sa han är så lugn och fungerar så bra in stör ingen som inte vill utan är bara till glädje. Han låter sig villigt bli både buren och klappad det enda som var lite läskigt var när en kom med en stor kundvagn som skramlade då kröp han in till en jobbarkompis för att studera vad det var innan han vågade undersöka det .Jag är ju så van vid att han är lugn har glömt hur busiga valpar kan vara. Ikväll när vi gick kvällsrundan och träffade en kompis vi inte sett på ett tag sa även hon hur lugn han är.Hon har en 1-årig "valp" hemma som det är betydligt mer bus i. Just nu har jag alla 3 sovandes runt mig vilket är ganska mysigt.

1 kommentar:

Katarina sa...

Grattis mamma Tindra! Du är vackrast av de alla. / Nanna