Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

söndag 28 september 2008

Tindra SVCH

Stolt matte och hund.
Världens bästa Tindra!


Tjohoo ,jippi, yes yes yes!!!!
Så glad jag är idag. Tindra kan numera titulera sig svensk viltspårchampion!!!
Bestämde mig i torsdags kväll för att boka in ett prov. Visste att Nils-Arne Pettersson som bor här i närheten är en bra domare som också gillar andra raser än tax som är hans ras. När jag ringde fick jag först övertala honom lite då han hade mycket att stå i inför stundade jakt men jag förklarade hur det låg till och då fixade han det åt mig. Så idag 09,30 var det dags. Var väldigt tveksam eftersom det har blåst och regnat bra inatt och trodde det skulle bli svårt. Men min duktiga gumma fixade hem det . Skulle ljuga om jag inte sa att jag var nervös. Nils-Arne är även känd för att lägga lite kluriga spår så hon fick jobba på. Men hon ger ju aldrig upp i sitt spårarbeta och idag sänkte vi tiden med 10 min. Man vet ju aldrig om man klarat det men när Tindra hade klöven i sin mun kom Nils-Arne med öppen famn och gav mig en rejäl bamse kram och gratulerade till championatet. Så jäkla glad jag är alltså!!!Idag bar Tindra klöven i sin mun med stor stolthet hela vägen tillbaka till bilen något hon aldrig gjort förut. Nils-Arne berömde Tindra mycket och även mitt förararbete som var utmärkt. Han spåromdömme om Tindra var:Tindra spårar mycket intensivt,men vet hela tiden sin uppgift. Klarar spåret mycket bra!! Han tyckte vi skulle sikta på HP nu och SM =) Sen när vi satt och pratade visade sig att hans pappa och min farfar varit jaktkamrater en gång i tiden och att mina "förfäder" ägt granngården och marken vi gått på tillhört min släkt en gång i tiden. Även min pappa kände han väl. Tänk vad världen är liten ändå!
Sen var det ju dags för spårkurs med Caspian och jag kunde ju inte komma tomhänt så snabbt ner och köpte arraksbollar som lika snabbt döptes om till championat bollar. Blev många kramar och gratulationer när jag kom ut till mina spårkompisar och ledare som varit så förutseende att de hade rosett med till Tindra. Så kul alltså!! Så lite fotografering innan det blev dags för lillkillen. Ett 25 meter långt spår idag bara för att han ska tycka det är kul och idag gick det bättre. Klöven gillade han skarp och han bar den med högt huvud bort till bilen!! Vill även passa på att gratulera mina spårkompisar som gick anlagsprov idag och klarade det. Det var Bettina med Billy (springer spaniel),Vollmar med Candy (strävhårig tax),Jenny med Tage(border terrier) Hoppas jag inte glömt någon. En härlig dag har det varit.

Så här fin är rosetten!!

Inga kommentarer: