Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

lördag 13 mars 2010

En helt vanlig lördag

Idag blev jag inte glad när Caspian väckte mig. Låg och drömde Malmöutstllningen och Lowa hade precis varit i ringen och vi väntade på domarens bedömning och precis när den kom ....då väckte Caspian mig. Grrr jag hade kanske varit sanndrömmare och fått veta hur det gick? Någon gång ska man väl drömma rätt fast o andra sidan gck det riktigt uselt hade det kanske inte varit så bra att veta innan. Men intsällningen hos oss på CoolaCox är att vi ska ha kul framför allt vi vet ju redan vilka fina hundar vi har =)Sen kanske domaren tycker alldeles annorlunda men det får vi ta. Tror framför allt om jag har den inställningen kanske jag lär mig uppskatta det roliga att ställa ut ungefär som man peppade barnen när de simtävlade viktigare att ha kul än resultat. Vi får väl se om det funkar trevligt ska vi ha. Valparna åt ju upp dragkedjan på den gamla buren så nu får vi "pimpa" den nya. Grejor inköpta idag


Får väl se vad Mickan åstadkommer. Planerna på hundrummet här nere går vidare och idag inköptes matta. Mina hundar älskar att gnida av sig skiten på en matta,i en säng eller i soffan och det är ju tänkt att få ett slut. Hittade en matta med mjuk ovandel men gummi under som man kan spola ren med slangen .


det gröna är undersidan

Verkar vara en så mina hundar gillar. Köpte hem 2x2 meter så är där så det räcker. Designen börjar också ta form i mitt huvud får väl se hur det blir. Önskar rummet var dubbelt så stort.Bollar ut mina ideèr i lagom takt till Uffe så kanske en del går igenom iallfall där han står för tillverkningen. Är mycket glad att ha en händig man.Sen har vi varit och besökt kära svärmor blir tyvärr allt för sällan.Hundarna fick vara hemma men hade fått en lång runda innan i det härliga vårvädret men inget kul för dem att vänta i bilen när vi går i affärer och då hade det inte blivit någon plats till mattan.Desto gladare hundar när man kommer hem. Måste bara lägga in en bild på Lowa så här ledsen blir hon när matte åker iväg utan henne.

 Togs igår kväll. Vilken tur att husse ville skjutsa in henne.

3 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Håller med om att det är samma känsla på en utställning som när barnen tävlade eller visade upp sig i någon match eller tex dansuppvisning.
Hur man tutade i dem (och gör även nu) hur viktigt det är att man har kul istället för hur resultatet blev/blir.
Ha en fortsatt bra helg!!!

Sandra sa...

Glädjen är det vitigaste helt klart :)

Malin sa...

Vad härligt med ett hundrum, blir inte alls avis!
Det är alltid nervöst med utställningar, trots att man ju vet att man har världens finaste hundar så vill man ju gärna att domaren ska se det oxå ;-)... Jag kan tyvärr inte låta bli att bli besviken om det går dåligt trots att jag vet att jag inte borde, nästa gång ´kan det ju gå jättebra...
Trevlig söndag!/Malin