Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 25 mars 2010

Fynd

Var med Mickan i secondhandaffären igår. Hon ska på 70-tals fest och kläder behövdes. Då gjorde jag mitt fynd. De hade två styckern saccosäckar för bara 30 kr st. Har letat efter såna till hundarna. Jag har en hundsacco sen tidigare som hundarna älskar men 4 hundar och en sacco är för lite och de är ju inte billiga direkt i inköp. Så snacka om lycka en röd och en blå.Just nu tvättar jag dem även om de såg rena och fina ut så är jag som jag är
.Vi har haft underbart vårväder nu i två dagar tyvärr har mina eftermiddagar varit inbokade av sjukgymnastik och läkarbesök så några långa härliga eftermiddagsrundor har det inte blivit men kvällarna har varit sköna de med. Har börjat ta ett tag i Tindras päls. Hon behöver verkligen plockas och badas som tur är lossnar det väldig lätt på henne. Caspian har fått sig en genomgång också och skulle också behövas plockas lite över ryggen. Jag har ju sån tur med hundar som har släta pälsar så det är mer jag märker det att pälsen blir så tjock på dem och det har ju varit skönt i vinter men nu ska den bort.
Att våren är här märks nu är det som det ska med sängen full av grus igen och Lowa gräver golfbana i trädgården. Jag är så glad över min electrolux ergorapido 

 
Uffes absolut bästa inköpsförslag någonsin


4 kommentarer:

Sandra sa...

grus i sängen och golfbana i trädgården även här ;)

Grabbarna boys sa...

Vi har också grus i sängen, soffan och dessutom en leråker i trädgården!!!
Men det är inget som vi grabbar bryr oss om så länge vi slipper in i duschen.
Det gillar vi inte!!!

Malin sa...

Gillar dom saccosäckarna? Måste ju vara jätteskönt men oj om någon skulle tugga sönder en...
Visst är allt grus och skräp underbart ( extremt ironisk ) men var det du som rek. mig pälsglans för hästar? Annars kan jag säga att det funkar, jättebra!
Trevlig fredag! Kram Malin

Eva sa...

"Gratis peeling i sängen!" kallar en chiuhua-ägare så'na här perioder:) (Försökt förklara cocker-effekt) Har erbjudit henne låna en amris...
Malin: Japp! Pälsglansen fungerar! (Har så svårt tro på "undermedel" efter 30 år, men nu kom ett9