Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 31 mars 2010

Teori

Precis kommit hem från teorigenomgången i viltspår/eftersöks kursen. Man har ju varit med några gånger förr men repetion skadar inte i mitt förvirrade fall=) Ett trevligt spårgäng med många gamla godingar och givetvis Gunilla som jag tänkt låna ut en hund till i vår. För vem ska man välja att ta på kurs när alla tycker det är kul. Jag spårar ju framför allt för att jag tycker det är kul och en väldigt rolig aktivitet för mig och hunden meriten kommer i andra hand men samtidigt när vi ändå håller på kan man ju ta meriten också om ni förstår. Caspian är ju på väg mot championatet

När grabbarna klarar sitt anlagsprov




 och Lowa sitt anlag


Lowas första möte med klöven
så då borde de vara självklara att ta på kurs men sen har vi Tindra som redan är champion men som fullkomligt älskar att spåra.

Tindra nybliven champion sep 2008



Ska hon behöva stanna hemma då? Nix tycker jag och "tvingar" på Gunilla en hund.En rolig vår ser vi framemot med många timmar i skogen och vi har sådan tur att hamnat i samma grupp som grillmästaren Kalle som fixar hamburgare till oss på utegrillen varje gång.Aldrig smakar en hamburgare så gott som under en dag i skogen.

Kan berätta att Caspian börjat tjuvstarta med i allafall ankjakt idag fick han tag i en anka när vi passerade ankedammen vilken slutade med munnen full av fjädrar och en MYCKET arg matte. Ankan klarade sig utan skador.

7 kommentarer:

Sandra sa...

Låter som ni kommer få en rolig och aktiv vår :)

Susann Larsson sa...

Då kan jag berätta att lillebrorsan inte vill vara sämre. Han fångade en mus idag, den lymmlen. Fick byta till mej den med falukorv. Men han ville inte lämna den ifrån sej innan han skadat den, så hans stackars matte fick slå ihjäl den. Klök!!!

Malin sa...

Visst är det underbart att se hundarna spåra, mina älskar det också! Jag ska börja lägga lite spår nu när all snön är borta.
Glad påsk!

Grabbarna boys sa...

Spåra vill vi också göra.
Det blir det säkert en del av nu när snön försvunnit.
Faktiskt så stannade en jägare utanför vårt staket häromdagen och frågade om matte ville vara med och träna med dem framöver.
Tänk att få träna med ett gäng jägare.
Det skulle bli lydndad och även spårning (hoppas vi) sa han.
Matte o Athos har gått en eftersökskurs med dem tidigare.
Nu gäller det bara, vem av oss tre får följa med.
Vi kanske får flörta lite framöver med matte!!!
Vov på er!!!

Malin sa...

Ni är så himla duktiga!!
Hoppas ni får en solig, härlig påsk med mycket vovve-bus! Kram Malin

Anette sa...

En riktigt skön och
äggrik påsk önskas ni alla!

Hälsningar Anette med familj
Kennel Bluesweets

Madde sa...

Glad Påsk önskar Madde o Teddy. Vi ska prova viltspår i maj och ska se om jag hittar någon kurs i det sedan.