Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 10 mars 2010

nu ska det sys

Har en "dålig" dag i dag och humöret är/var i absoluta botten.Uffe kommer hem märker rätt tydligt hur läget är med mig och tycker absolut att vis ska köra en sväng in till "stan". Lite mutter från mig sen är vi i bilen. En tur till videoaffären som säljer ut filmer mera mutter från mig så trist men Uffe plockar några åt mig med som jag kanske uppskattar mer en annan dag. Sen tycker han vi ska ta en tur till syaffären jag har ju pratat om en övermatare som jag fått tips om för att lättare sy i "besvärliga" tyger. Hmm dyra 700-800 kr för en och tjejen tyckte att de var lite sådär. Kastar lite längtansfulla blickar åt en rad med symaskiner.

De var såna fina datorstyrda med minneskort en hela massa finesser bla så att man själv kan brodera namn och en massa mönster. Frågar lite nätt om priset  då visar det sig att det är ett parti begagnade skolsymaskiner som de säljer ut för 2700kr med garanti. En jättebra modell lätt att arbeta med men ändå massa finesser. Tjejen frågar vad jag brukar sy och jag säger att jag just nu efter flera års uppehåll trillat dit på hundtäcke. Vilken ras är då nästa fråga och gissa tjejen har också cocker behöver jag säga att hundpratet var i full gång. Mycket mycket trevligt var det. Uffe håller sig lite lätt i bakgrunden och när vi väl tystnat jag då säger han klart du ska ha en maskin=) Tjohoo jippi!! även om den andra är ny från i höstas så kommer vi ju inte riktigt överens. Nästa den trevligat tjejen säger är att behöver jag den idag? Neej säger jag bra vår sevicekille kommer i slutet av veckan då ska han gå över alla så plockar jag ut den bästa åt dig sen!!! Gillar jag ännu mer. När jag kom hem satte jag mig framför datorn och beställde hem ett paket med massa fina tyger och kantband.

Nu längtar jag till nästa vecka för att sätta igång och sy nya fina täcken. Kul med ombyte till hundarna. Ska bli lite flotta tikskydd också. Sen såg jag Elofs fina burtäcke i söndags och gissa om att jag blev sugen på att sy ett sånt med trots att jag nästan aldrig har tunga buren på utställning men kan väl vara fint i bilen! Inspirationen flödar till här=)
Lowa och jag har utställningstränat lite idag gick väl sådär men som sagt man ska inte träna när man inte är på humör. Tror det blir bättre att gå kvällsrunda i stället. Det har blivit lång rundor nu om kvällarna märks det är mycket i huvudet.Men hundarna klagar de njuter av riktiga långisar!



5 kommentarer:

Gunilla sa...

Ses imorgon gumman:)

Sandra sa...

Klart du skall ha en bra maskin :) KRAM

Grabbarna boys sa...

Det kommer bli dunderfina täcken som kommer att tillverkas hos dig.
Nu blir jag ännu mer "avis"!!!
Är redan "avis" på Marie och hennes tillverkning.
Hm! jag får nog slita mig från stickorna och ta itu med symaskinen istället.
Ha det bra.
Kram Patricia

Katarina sa...

Klok och snäll make du har! Härligt med kreativa människor - ser fram emot en modeparad!
Kram

Marie sa...

Åh, vilken lycka och vilken snäll man du har! Tror faktiskt att maskinen spelar ganska stor roll och jag är ju inte heller bästis med min maskin. Jag jobbar på en skola och idag hade jag med mig min maskin till jobbet för att vår textilslöjds-lärare hade lovat att titta på den. Kan ju säga att hon inte blev direkt imponerad av den :-). Hon försökte ändå serva till den lite i den mån hon kunde, men vissa saker kunde hon inte fixa eller ändra. Hennes råd var helt enkelt att köpa en bättre maskin. Vi får väl se om och när det kan bli verklighet...
Förstår att du längtar efter både din maskin och dina tyger. Varifrån beställer du tygerna? Läste att du gillade mitt burtäcke, det är faktiskt jättebra att ha både på utställning men även i bilen. Jag tycker att hundarna lättare kommer till ro när de inte ser allt som händer runt omkring.
Kul att du också har blivit sytokig, synd att vi inte bor närmre varandra för då hade vi ju kunnat starta syjunta :-)
Ha det så gott du bara kan!