Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 15 mars 2010

Hos Valle

Idag tog jag,Lowa och Caspian bilen för att åka och hälsa på Valle. Att inte alla fick följa med beror på att hundgallret fortfarande inte är plats i bilen utan det är bur som gäller och då får inte alla plats. Med oss följde även trimmaskinen. Lite örontrimning stod på programmet. Han var jätteduktig lite krumbukter till en början tills han förstod att det kom han inte långt med.

Var härligt att se honom och "storasyster" Towa busa. Han är på hon säger ifrån 5 sekunder senare är Valle redo för nytt bus. Nyttigt hundspråk får han lära sig.Mina fick vara i bilen under friseringen. Det var lite spännande att se om han vågade busa lika tufft med Lowa och Caspian som han vågar med "syrran". Vi släppte ihop dem i deras stora härliga trädgård och Valle visste precis hur han skulle uppföra sig och försökte inte ens ta för sig. Sen är ju både Caspian och Lowa väldigt glada i att träffa och leka med andra hundar och har själva ett väldigt tydligt hundspråk så det var lek och bus från början och Valle verkade tycka det var toppen att träffa några som såg likadana ut som honom.

följa John nej jag menar Caspian
 En härlig eftermiddag i vårsolen som äntligen hittat hit. Caspian tyckte det var en rysligt stilig tjej på det stället och gjorde lite uppvaktningsförsök.
Givetvis kom vi på när vi kom ut att vi skulle ju provat att ta ståbilder. Inte det lättaste ute med ett gäng bushundar runt omkring.

Blev väl ganska okej

mest var det så här
men så här fin är man när man får stå själv
En liten film på buset blev det också
ect width="425" height="344">


10 kommentarer:

Katarina sa...

Så fin han är, Valle! och vad härligt de har när de leker!

Sandra sa...

kul att träffa sina gamla valpar igen kan jag tänka :) Fint tecknad Valle är :) Snygging!

Grabbarna boys sa...

Håller med om att det är härligt att se när de leker.!
Jag älskar att titta på filmsnuttar.
Och att träffa dina små underverk igen måste också kännas bra.
Ha det bra.
Kram!!!

Malin sa...

Nu är jag förvirrad... Vad var det för blogg jag kommenterade i nyss när jag klickade på länken i ditt inlägg hos mig...? Helt annorlunda än denna och det stod om gos på mornarna, att ni mådde dåligt och ska på semester, har jag gjort helfel nu*rodnar*...
/Förvirrade Malin

Malin sa...

Haha, jag skrev i gamla bloggen *superrodnar*... gud så pinsamt...

Susann Larsson sa...

Vad fin han är, Valle. Det är bra nu när snön blir lite mjuk i solen om dagarna. Hundarna är härligt trötta när dom varit ute och busat.

Elons matte sa...

Vilka spralliga vovvar : )
Håller med Susann...vad fin han är Valle : )
Hälsningar Carola, Elons matte

Malin sa...

Näe, en gård vid havet är verkligen inte för mycket begärt, skönt att du oxå insett det ;-)! Det ska vi ha, snart!! :-)
Tycker om att följa era bravader oxå!
Ha en bra onsdag!

Anonym sa...

Ni ser ut att ha haft en härlig dag i solen. Vi ses på söndag! =)

Eva sa...

Så härligt se hur säkra dina är på "snacket"! Var stolt över de linjerna!!