Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

torsdag 11 mars 2010

Victor och Ceasar dag

 eftermiddags var jag och hälsade på Victor hemma hos hans matte Susanne och storebror Anton.


Han är bara så fin blir mörkare och mörkare i sin färg och jättefin i kropp och hull. En mycket stolt gammelmatte är jag. Var så mysigt att sitta och gosa med killen igen. Sen tyckte han nog jag ver lite dum jag hade ju plockat med mig både sax och trimmer för det var tänkt att öronen skulle bli lite friserade på insidan. Började med saen men man är lite rädd när de inte är stilla att man ska klippa fel så vi provade med maskinen som först var lite läskig men sen var han hur duktig som helst och bägge öronen blev jättefina och släta på insidan. Viktigt så det inte blir för tätt. Provade också att ställa honom men de korten är på Susannes kamera men han var fortfarande lätt att ställa precis som när han var liten. Bliviande stjärna tror jag;)En trevlig eftermiddag var det och så kul att att träffa honom.
Trött kille

Men dagen var inte slut än. Jag och bästaste Gunilla hade bestämt ta en promenad idag. Blir tyvärr allt för sällan men riktiga vänner finns där ändå. Mina hundar blev överlyckliga när brossan kom. Full rulle direkt
. Givetvis fick vi ju prova om täcket passade Ceasar

och se så fin han blev! Sen blev det långpromenad tog bara Caspian med mig nyttigt att gå själv ibland och vi gick en riktigt lång runda härligt härligt! Mycket att prata om som vanligt.
Tack goaste vännen för ikväll!

10 kommentarer:

Sandra sa...

Victor är jättefin och Ceasar ser ståtlig ut i sitt täcke....nu måste ju gunilla ställa honom :)

Carina sa...

Sandra: Kör mutmetoden nu;)

Sandra sa...

Ha,ha,ha

Gunilla sa...

Tack själv, alltid lika rolig att träffa dig. Skönt med lite längre och ljusare kvällar för då kan vi lättare komma iväg ut. Ska bli kul och se mutorna:)

Elons matte sa...

Vads öt och fin han är Victor, ja de andra cockrarna med förresten : )
Tack för inläggen i Elons blogg. Kul att få kommentarer och tips m.m
/Elons matte

Kylle sa...

Se till att snyggingen Ceasar sliter riktigt ordentligt på täcket.

Grabbarna boys sa...

Det måste kännas bra att få träffa sina små valpisar igen och se hur de växer.
Han har en underbar röd färg lille Victor.
Jättesnygg!!!
Ha det så bra som du bara kan.
Kram Patricia

Katarina sa...

Åh, så fin han är Victor! Och Ceasar är så stilig - nu väntar jag med spänning på era utställningsresultat!
Trevlig helg!

Malin sa...

Så söt han är lilla Victor och vilken toppendag du verkar ha haft!
Hoppas fredagakvällen blir lika mysig!
/Malin

Marie sa...

Åh, vilken fin djup röd färg han har den lille Victor!!! Förstår att du är stolt uppfödare!