Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

onsdag 3 mars 2010

smartast i familjen

Jag är hemma från jobbet och är sjukskriven och vilken tur att man har sina hundar då. Får en att glömma det man vill glömma för en stund. Förra veckan köpte jag ett Nina Ottoson spel till gänget och nu var det dags att testa.Mickan har testat det lite på Lowa men för mig var det nytt. Startade med Caspian
Tog inte honom lång stund att förstå hur man skulle göra.Allt för godis. Sen var det Lowas tur. Hon fick inte ihopa att man var tvungen att bita och lyfta klossrna för att komma åt godsakerna så jag gjorde det lite lättare med att hon bara behövde putta klssarna så de ramlade. Viktigt att de får lyckas tycker jag och hon är ju fortfarande så ung.
Sist ut var Tindra (brydde mig inte ens om att testa på Teddy under hans värdighet enligt honom)
Tindra hade också svårt med att bita och lyfta och fick köra samma variant som på Lowa skillnaden var väl att Tindra tyckte det var trist. Efter ett par

klossar så gick hon.

Så därmed var Caspian familjens smartaste hund igår. Men väldigt intressanst hur de tar sig an och försöker lösa samma problem på olika sätt. Tog ett tag på Tindras päls också och Caspian har blivit halvtrimmad dvs framben men inte bakben blev för mörkt och har man inte bra ljus på en svart hund då är det ingen ide. Inspirationen flödade efter kvällens  2 timmars promenad så jag sydde ett utställningstäcke åt Ceasar. Blev stiligt i blått och guld och tänk jag och maskinen var kompisar och inget strul alls=)




Skolbarnen (vi bor granne med skolan) ringer nog snart "hispan" tror nog jag fått en knäpp som springer upp och ner längs gatan med Lowa i utställningskoppel och med jämna mellanrum ställer henne fint. Ser ju för tokigt ut men bra störning för Lowa. Är ju träning och åter träning som gäller. Mickan hinner dåligt då det är mycket i skolan och just nu har jag lite tid.Fick ett mail från Ludwigs matte Maria (pappa till förra valpkullen) med två härliga bilder på killen . Får en att längta till gröna gräsmattor igen.


Nu väntar långpromenad solen är framme och det är lite kallt än härligt väder ingen slask!

7 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vilket roligt spel kanske något att investera i och se om jag har några smarta hundar :)
Caspians täcke blev superfint, det kommer han bli ståtlig i.
Åh vad du tränar....får kanske ta tag i det där...att träna en gång i fjällen hjälper kanske inte så mycket :)

Katarina sa...

Så Ceasar skall ställas ut igen - vad kul! Täcket blev jättetjusigt!
Tråkigt att höra att du är sjukskriven igen - hoppas så att det ordnar upp sig.
Bamsekram!

Kylle sa...

Tror Tindra liknar Candy, helt bergsäker att hon också gått. Jacki är envisare och gör allt för en gobit och Swea... det är frågan.
Så snyggt täcke till Ceasar, när är det tid att lufta sig i utställningsringen.

Gunilla sa...

Jag undrar som Kylle, när ska du ställa Ceasar????Täcket är jätte fint, du är väl för go. Som jag har sagt, stå på dig skit i det, du vet vad jag menar;)Du är bäst kramar från förståndiga Gunilla

Grabbarna boys sa...

Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt med att du är sjukskriven.
I vilket fall som helst är det tur att du har dina vovsingar när du är hemma.
Bästa medicinen i världen!!!
Roligt med spel till vovarna.
Här hemma så älskar grabbarna sina spel.
Bra aktivering när man inte är på topp själv.
Ha det bra.
Kram Patricia

Elons matte sa...

Det är ju perfekt miljö, att träna hundar i, för vid skolor och dagis är det ju liksom aldrig tyst direkt ; )

Eva sa...

Toppen för träning! Ska nog berätta för den på ringträningen som klagade på att jag prasslade med påsarna i fickan...