Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

fredag 5 mars 2010

Teddybad

Fastän man är hemma vaknar man tidigt så efter tidig frukost "kliade" det i kroppen och även om det var -13,6 så kände jag att det var dags för stora vårklippet av Teddy. Så nu är han nerklippt och fin ,efter friseringen fick han ett bad var väl mindre populärt men fin blev han. Teddy själv gillar korta looken bättre.Även om man är en havanaise så får man ryck alà cocker när man är nybadad och cockrarna i familjen är inte sena att hänga på och värst till att skälla är Tindra precis som om hon står och hejar på de andra. Men man märker att han inte orkar som förr efter rycket är han helt slut och hjärtat slår så hårt på honom och han andas som om han inte får luft alls. Så jag låter honom ta igen sig innan jag fönar och borstar honom. Ett litet klipp på tokigheterna.

och ett klipp på hur han lägger sig tillrätta på favoritplatsen




Bestämde mig sen ta en tur till Teba men idag gjordes inga större fynd en trimkniv för spaniels,schampo åt Caspian och givetvis en massa fredagsgott åt hundarna. Kännt mig hyfsat pigg idag och haft lite "lust" vilken jag saknat på ett bra tag och nu menar jag till att göra saker tro inget annat=)
Kvällen har varit supertrevlig. Christopher kom hem och hade en jättetrevlig kompis med sig även Daniel kom hem på mat som Mickan och Anton stod för. De bjöd på langos med diverse tillbehör så gott! Sen blev det film i soffan med gänget riktigt fredagsmys. Det är det tråkiga sen barnen flyttat saknar att han huset fullt av tonåringar och många kring bordet.Imorgon ska hela familjen åka och familjefota sig ja de tvåbenta alltså. Ska bli kul med ett foto när de är stora sist vi gjorde det var Mickan knappt året. När vi inhandlade kläder ville Mickan ha ett brett bälte i midjan så hon skulle kunna se hur smal hon var på den tiden kan säga att det valde inte jag=)

5 kommentarer:

Grabbarna boys sa...

Vilka härliga filmer på dina goa hundar.
Jättekul att få se dem.
Teba är en affär som jag gärna hade besökt någon gång med alla dessa hundprylar mm.
och en helmysig kväll på det dessutom.
Härligt!!
Snart ska vi palta på oss massa kläder för Bella o Abbe ska tävla rallylydnad i ridhuset i Bräkne-Hoby på fm.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram Patricia

Sandra sa...

Ha,ha,ha...varför skall de alltid flå runt så i soffan efter bad??? Freija gör likadant...fniss....Zamantha gör inte alls så.
Så snopen Caspian ser ut på andra filmen när Teddy lägger sig till rätta, precis som han tänker "åh, är det slut nu"....
Den där Teba affären har jag inte lyckats komma till än men verkar värt ett besök.
Lycka till hos fotografen blir säkert jättefina kort :)

Anonym sa...

Ha ha ha... Vilket tokryck! Våra hundar blir oxå helt galna när dom är nybadade. =)

Katarina sa...

Lilla söta Teddy! Så han far runt - tätt följd av Lowa. En riktig liten prins högst upp på ryggstödet!

Eva sa...

Både Lowa pch Caspian ser ut att uppskatta underhållningen_)