Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning

Genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning
Vi har genomgått Svenska Kennelklubbens uppfödarutbildning alla delar.

måndag 8 mars 2010

Vårtecken

Idag kom ett säkert vårtecken PM om vårens viltspårträning. Tjoho våren är på väg helt klart. Ska bli kul att träffa spårgänget igen och veta vad man ska göra på helgerna framöver. Tänkte testa Lowa i vår också se om hon precis som mamma och brossorna gillar det där med att använda nosen.

Tindra nybliven champion
Caspian som blivit rejält smutsig de senaste dagarna fick sig ett välbehövligt bad sen en lång stund på trimbordet med blandad förtjusning. Knutorna är inte helt poppis men annars gillar han "behandlingen" och fönen har han lärt sig uppskatta och nu är han faktiskt trimmad på bakbenen också vilket jag inta hann sist.
Jag hade bara tänkt en lite kortare runda ikväll eftersom jag har rejält ont i kroppen efter en vurpa igår på kvällsrundan. Det var som om någon drog undan benen på mig och jag landade raklång på asfalten och tog smällen med axeln.Är glad att jag inte slog i huvudet först. Men man är ju lite tokig vad gör man efter man ramlat ? jo tittar sig omkring för att se om någon såg och i huset bredvid stod en man och tapetserade och jag lovar jag var snabbt på fötter och gick iväg till synes oberörd tills jag kom utom synhåll sen kunde man känna efter. Som sagt man är allt lite tokig.  Men när vi väl kom ut på runda så var det så skönt att vi gick och gick så det blev en riktigt lång runda istället.  Riktigt skönt var det!

5 kommentarer:

Sandra sa...

Ja visst är det konstiga att största oron när vi trillar är att om "någon har sett"...fniss...men så är vi nog alla :)
Hur gammal är Tindra på bilden?

Grabbarna boys sa...

Vilket härligt vårtecken med att spårkursen snart börjar igen.
Blir allt lite avis, för det äär något jag också vill göra.
Jo, det känner man allt igen det där, att det är väldigt pinsamt att ramla.
Konstig man kan vara!!
Duktig Caspian är med att uppskatta trimning o föning.
Det är annat än Abbe det.
9 gånger av 10 håller han "låda" på ett eller annat vis men trots det då är han väldigt foglig o stilla.
Ha det bra.
Kram Patricia

Marie sa...

Ja, det är verkligen lätt hänt att man slår dit. Knäpp man är som tittar sig omkring, men så gör jag också. Hoppas att du inte kommer att ha alltför ont av fallet.

Susann Larsson sa...

Fick också pm om viltspår.Jobbar alla gånger utom en:( :( :(

Madde sa...

Det låter så kul med viltspår. Jag ska gå på en prova på gång i viltspår i maj. Ser fram emot det. Hoppas att det är något som vi vill fortsätta med.